VW Passat B8 – samochód aspirujący do limuzyny

VW Passata ósmej generacji. Tym razem tradycyjny symbol klasy średniej aspiruje wyżej. Inżynierowie z Wolfsburga zbudowali go na platformie MQB, włożyli nowe silniki i napęd hybrydowy plug-in oraz wdrożyli zaawansowane systemy zwiększające bezpieczeństwo i komfort jazdy. Passat B8 debiutuje jednocześnie w dwóch wersjach: Variant i Limuzyna.

Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

W Passacie ósmej generacji komfortowo podróżuje się zarówno na miejscu kierowcy, jak i pasażerów. Bez problemu w samochodzie mieszczą się również spore bagaże. Pojemność załadunkowa w wersji Variant wynosi 650 litrów, a po złożeniu tylnych siedzeń – 1780 litrów. To wszystko za sprawą modułowej platformy MQB, która jest efektem wieloletniej pracy inżynierów Volkswagena. Dzięki niej uzyskano lepsze proporcje auta i rozmieszczenie
podzespołów.


10 silników do wyboru z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem, w tym nowość 2.0 TDI Bi-Turbo BMT 240 KM (176 kW)

Silniki samochodu Volkswagen Passat B8 to wydajność spalania i dbałość o ekologię. Niemiecki producent zwraca uwagę na redukcję emisji dwutlenku węgla o 20% i zużycia paliwa – średnio do 5,3l/100km (Passat Limousine) i 5,4l/100km (Passat Variant) w wersji z silnikiem 2.0 TDI BiTurbo o mocy 176 kW (240 KM).

2,0 TDI BiTurbo o mocy 240 KM to nowość wśród silników wysokoprężnych Volkswagena. Występuje on w standardzie z napędem na 4 koła 4MOTION i 7-biegową skrzynią biegów DSG. Warto także zwrócić uwagę na moment obrotowy o wartości 500 Nm, którym chwali się producent. Pozostałe silniki TDI do wyboru to 1,6 o mocy 120 KM oraz 2.0 o mocy 150 lub 190 KM z opcją dwusprzęgłowej skrzyni biegów DSG.

Wśród benzynowych silników TSI dostępne są: 1.4 o mocy 125 KM lub 150 KM z funkcją aktywnego odłączania cylindrów, dalej 1.8 lub 2.0 o mocy kolejno 180 KM opcjonalnie ze skrzynią DSG i 220KM z DSG w standardzie.

Passat B8 jest również dostępny w wersji hybrydowej typu plug-in jako Passat GTE. Łączna moc jego silników to 211 KM – silnik benzynowy 2.0 TSI o mocy 156 KM i silnik elektryczny 85 kW. Korzystając tylko z energii elektrycznej, może przejechać 50 km. Wszystkie silniki są wyposażone w funkcję Start-Stop i tryb rekuperacji.

Zaawansowane systemy: Bezpieczeństwo i komfort jazdy

W nowym Passacie za pomocą specjalnych systemów zwiększono bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu drogowego.

Asystent awaryjnego hamowania w razie niedyspozycji kierowcy sam zatrzymuje pojazd. Jeśli przez dłuższy czas nie wykrywa żadnej aktywności prowadzącego, włączą światła awaryjne i, zostając na tym samym pasie ruchu, powoli hamuje.

System Traffic Jam Assist pozwala na chwilę odpoczynku w korku. Na podstawie analizy natężenia ruchu za i przed kierowcą, dostosowuje tempo jazdy – sam zatrzymuje i rusza, bez udziału kierowcy.

Area View to z kolei pomoc przy wielu codziennych manewrach jak parkowanie czy wyprzedzanie. Dzięki zamontowanym kamerom kierowca widzi na desce rozdzielczej, co dzieje się dookoła auta.

Passat ósmej generacji to także pomoc na przejściu dla pieszych. Specjalne czujniki, jeśli wykryją ruch pieszych przed autem, automatycznie je zatrzymują.

 

Trzy wersje wyposażenia

Volkswagen przygotował trzy wersje wyposażenia nowego Passata: Trendline, Comfortline i Highline oraz pakiet R-line. W najniższej z nich – Trendline – Passat Limousine 1.4 TSI o mocy 125 KM (92 kW) jest dostępny za 90 790 zł. Wersja z silnikiem 2.0 TDI Bi-Turbo BMT 240 KM (176 kW) występuje tylko z wyposażeniem Highline, jej kosz to 166 290 zł.